کدام محصول لبنی برای سلامتی مفیدتر است؟

کدام محصول لبنی برای سلامتی مفیدتر است؟

مطالعات نشان می‌دهد که همه محصولات لبنی به یک اندازه برای سلامتی ما مفید نیستند.

به گزارش وبگردی روابط عمومی شرکت شیر پاستوریزه پگاه ،افرادی که پنیر می‌خورند، معمولاً بیشتر عمر می‌کنند. اما نوشیدن مقادیر زیادی شیر، می‌تواند کمی نرخ ابتلا به بیماری قلبی کرونری را بالا ببرد.

سایر مطالعات جدید نشان می‌دهد که ممکن است چیزی در مورد چربی و پروتئین موجود در محصولاتی مانند پنیر و ماست وجود داشته باشد که آن‌ها را به محصولی بهتر برای سلامت قلب، نسبت به شیر و کره، تبدیل می‌کند.

احتمالاً مصرف ماست و پنیر با زندگی طولانی‌تر، رابطه دارد. این نکته را محققان انجمن قلب اروپا، در سال ۲۰۱۸ مطرح کردند.این تیم که توسط یک متخصص کلسترول هدایت می‌شود، داده‌ها را از مطالعات ۶۳۶۷۲۶ نفر در یک دوره طولانی مدت ۱۵ ساله جمع آوری کرد. نتایج آن‌ها نشان می‌دهد که همه مواد لبنی به یک میزان بر سلامت قلب ما اثرگذار نیستند.

آنچه که دانشمندان سراسر دنیا به آن رسیده‌اند این است که افرادی که محصولات لبنی تخمیری مانند پنیر و ماست مصرف می‌کنند، کمتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت نوع ۲ قرار دارند.

این یافته با آنچه محققان دیگری در سرتاسر جهان در مورد لبنیات کشف کردند، همخوانی دارد؛ برخلاف آنچه که انتظار می‌رفت، همه محصولات لبنی برای ما بد نیستند. در واقع، آنچه که دانشمندان سراسر دنیا به آن رسیده‌اند این است که افرادی که محصولات لبنی تخمیری مانند پنیر و ماست مصرف می‌کنند، کمتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت نوع ۲ قرار دارند.

به همین دلیل است که انتظار می‌رود مقامات مسئول در زمینه بهداشت عمومی، در دستورالعمل‌های مربوط به مصرف لبنیات، تجدیدنظر کنند.

بسیاری از متخصصان قلب و سلامت به طور فزاینده‌ای به این نتیجه می‌رسند که به طور کلی ممکن است چربی‌های لبنی آن‌طور که انتظار می‌رفت، برای ما مضر نباشند. با وجود اینکه این چربی از نوع اشباع شده بوده و تاکنون یکی از عوامل مسدودکننده قلب به شمار می‌رفت.

جمع آوری ۲۹ مطالعه مختلف که در سال گذشته منتشر شد، هیچ ارتباطی بین مصرف لبنیات و بیماری‌های قلبی و یا هر نوع مرگ دیگری را نشان نداد. مطالعه دیگری که در ماه میلادی ژوئیه منتشر شد، طی بیش از دو دهه بیش از ۲۹۰۰ بزرگسال را دنبال کرد و متوجه شد که افرادی که از لبنیات با چربی کامل استفاده می‌کردند هیچ خطر بیشتری نسبت به دیگران نسبت به مرگ نداشتند. آن‌ها دریافتند که خوردن لبنیات با کاهش ۲ درصدی مرگ و میر همراه است. مصرف پنیر با بهترین نتیجه همراه بود: خطر مرگ و میر ۸ ٪ کاهش می‌یابد.